تازه ها

طبقه بندی موضوعی

۳۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۲
ali 1382
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۳۶
ali 1382

اگه دنبال متن آماده چاپ برای جشن شکوفه ها هستید روی تصویر زیر کلیک کنید ......




شادی هایتان برقرار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۱۳
ali 1382
 

ساخت گل های زیبا و رنگارنگ سه بعدی با قلاب بافی

سلام به دوستان تاروپودی گل

با یکی دیگه از سری اموزش های ابتدایی  قلاب بافی در خدمتتون هستم.

امروز قصد دارم بهتون بافت این گل زیبا رو که مناسب برای انواع گیره و موتیف هست رو اموزش بدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۰۸:۲۲
ali 1382
برای تهیه 1 لیتر شیر سویا، حدود 125گرم لوبیای سویا مورد نیاز است. برای تهیه شیر سویا به صورت زیر عمل می کنیم:

1- خیس کردن و گرفتن پوست لوبیاهای سویا: لوبیاهای سویا را پاک کنید و مدت 10 تا 16 ساعت در آب خیس کنید. در صورت دلخواه می توانید پوست دانه های سویا را بگیرید. گرفتن پوست دانه های سویا باعث می شود مراحل تهیه شیر از سویا بهتر صورت گیرد. یک روش دیگر این است که دانه های سویا را قبل از خیس کردن کمی شکاف دهید. در این حالت پوسته ها به راحتی شل شده و با شستن از سویا جدا می شوند. اگر سویا را شکاف دهید ، زمان لازم برای خیس خوردن آن6 تا 8 ساعت می شود.
2- حرارت دادن دانه های سویا: سویاها را حرارت دهید تا آنزیم های مولد طعم لوبیا، از بین بروند. برای این کار می توانید مدت 2دقیقه سویاهای خیس خورده را داخل مایکروویو قرار دهید یا اینکه داخل فر بگذارید.
3- خرد کردن دانه های سویا: لوبیاهای سویای خیس خورده را به همراه 1 لیتر آب داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. یا اینکه می توانید سویا های خیس خورده را کاملاً آسیاب کنید و با 1 لیتر آب مخلوط کنید. سپس مایع مخلوط شده را آبکش کنید.
4- جوشاندن شیر سویا: مایعی که از آبکش رد شده است، شیر سویا نام دارد. شیر سویا را مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید. بعد از خنک شدن، شیر سویا آماده مصرف است و می توانید تا 3 روز آن را در یخچال نگه دارید.
5- طعم دادن به شیر سویا: برای بهبود طعم شیر سویا، می توانید مقداری نمک به آن اضافه کنید، زیرا شیر گاو هم حاوی مقدار زیادی نمک است. شکلات، وانیل یا طعم دهنده های میوه ای نیز، مناسب هستند.
منبع:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۶
ali 1382

در یک فرصت مناسب و بعد از یک غذای خوب اسپرسو بهترین نوشیدنی گرمِ که می‌شود به سراغش رفت. اگر که قهوه‌ی غلیظ و واقعی می‌خواهید باید سراغ اسپرسو بروید. اسپرسو یک قهوه‌ی اصیل ایتالیایی حساب می‌شود که دو تا سه برابر قهوه‌های دیگه کافئین دارد و حالا در همه دنیا جزء پرطرفدارترینهاست.

برای درست کردن یک فنجان اسپرسو باید دستگاه قهوه‌ساز مخصوص داشته باشید. مدلهای متفاوت دیجیتالی (و حتی قدیمی تر) از این دستگاه در بازار موجود است که هر کدام کارکرد خودش رو دارد. بخشی از این دستگاهها را می توانید در این صفحه ببینید. مدلِ اتوماتیک دستگاه قیمت بالاتری دارد و می‌تواند خیلی راحت و بی‌دردسـر برایتان یک فنجان اسپرسو درست کند. در مدلهای خانگی می‌توانید میزان اسپرسوی مورد نظرتان رو با چند تا کلید مشخص کنید و همینطور مشخص کنید قهوه غلیظ  strongمی‌خورید یا معمولی.

اصول کار دستگاه اسپرسو ساز این است که آبِ جوش را با فشار خیلی زیاد از بین دانه‌های قهوه‌های آسیاب شده ریز می‌گذراند. در بعضی مدلهای دستگاه، دانه‌های قهوه را به صورت درشت در دستگاه می‌ریزید و دستگاه عملیات آسیاب کردن را هم خودش برایتان انجام می‌دهد.

یک فنجان اسپرسو واقعی

 

یک فنجان اسپرسو در کافه مان:

اسپرسو

توضیح بیشتر: شاید دیده باشید بعضی از کافه‌ها و یا حرفه‌ای‌ها قبل از نوشیدن اسپرسو یه شات آبِ خنک می‌خورند؟ دلیلش اینِ است که می‌خواهند مزه‌ی دهنشان عوض شود و مزه‌ی اسپرسو رو با همه‌ی دل و جان حس کنند.
معمولا اسپرسو را مانند بسیاری از قهوه های دیگر بدون شکر و در صورت تمایل با یک شکلات کوچک می خورند.

تهیه اسپرسو روی اجاق گاز: با یک دستگاه اسپرسو ساز بیالیتی (بیالیتی اسم یک برند اسپرسو ساز است، بهتر است از اسم واقعی آن موکا اکسپرس برای این دستگاه استفاده کنیم) و مقداری قهوه مرغوب می توانید خودتان در منزل اسپرسو واقعی آماده کنید. لازم به توضیح نیست که کیفیت دستگاه اسپرسو ساز در تهیه قهوه بسیار موثر است، پس پیشنهاد می کنیم از یک نمونه خوب استفاده کنید و سراغ دستگاههای اسپرسو ساز چینی نروید! راهنمای تصویری تهیه قهوه با موکاپات را در این بخش ببینید.

منبع: http://wikidrink.info

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۰۶:۴۶
ali 1382

سریال دختر امپراطور

سریال کره ای دختر امپراطور King’s Daughter Soo Baek Hyang

خلاصه داستان سریال:این داستان زمان سلطنت پادشاه میوریانگ اتفاق افتاده یک درامای تاریخی درباره پرنسس سو بیک هیانگ(سی هیون جین) که عاشق ولیعهد میونگ نونگ (جو هیون جه) شده است و داستان تاریخی خانواده میباشد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۱۹
ali 1382

حقوق شهریور نیروهای مسلح واریز شده فرهنگیان هم تا چند روز آینده واریز میشه

موفق باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۴۵
ali 1382

۸۰ درصد معلمان در طرح رتبه‌بندی میانگین افزایش حقوق را دریافت می‌کنند (منبع: خبرگزاری تسنیم)

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طرح رتبه‌بندی معلمان در شورای توسعه مدیریت تصویب شد و با ابلاغ آن به آموزش و پرورش قرار است از اول مهر کار صدور احکام فرهنگیان اجرایی شود. براین اساس افراد طبق شایستگی‌هایی تعریف شده بررسی و به آنها امتیازاتی داده می‌شود که در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی طبقه‌بندی می‌شوند و به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد حق شغل بهره‌مند خواهند شد همچنین مدرک تحصیلی تأثیری در احراز رتبه توسط افراد تأثیری ندارد و سهم سوابق کاری پُررنگ لحاظ شده است.
برخی از کارشناسان براین باورند طرح رتبه‌بندی که قرار است توسط آموزش و پرورش از اول مهر اجرا شود همان قانون مدیریت خدمات کشوری است و با رتبه‌بندی مدنظر سند تحول بنیادین تفاوت زیادی دارد اما مسئولان آموزش و پرورش این مرحله را نخستین مرحله اجرای طرح رتبه‌بندی می‌دانند.
بر اساس مصوبه هیئت وزیران رتبه‌بندی از اول مهر ۹۴ اجرا می‌شود، بنابراین افرادی که قبل از مهر بازنشسته می‌شوند تحت پوشش رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرند اما آموزش و پرورش در تلاش است تا افرادی راکه قبل از مهر بازنشسته می‌شوند با اندکی تأخیر بازنشسته کند تا مشمول طرح رتبه‌بندی قرار بگیرند.
احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص مصوبه شورای توسعه مدیریت درخصوص طرح رتبه معلمان به تسنیم گفت:در قالب این طرح معلمان در رتبه‌های پایه، ارشد،‌ خبره و عالی تقسیم بندی شده و بر اساس آن افزایش امتیاز حق شغل را دارند.
وی افزود:‌ سابقه کار برای قرار گرفتن در طرح رتبه بندی حداقل ۶ سال است. افرادی که در رتبه پایه حرفه‌ای قرار می‌گیرند باید سه سال توقف در رتبه مقدماتی داشته باشند، گذراندن دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و کسب حداقل امتیاز حاصل از محاسبه میانگین امتیاز برای ارزیابی عملکرد از سایر شروط است.
معاون شورای عالی آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌ شایستگی‌های عمومی و حرفه‌ای در طرح رتبه‌بندی مدنظر است. در سند تحول بنیادین شایستگی‌های عمومی، صلاحیت تخصصی (‌رشته تخصصی) و صلاحیت حرفه‌ای یعنی آشنایی معلم با اصول و مهارت‌های معلمی به منظور انتقال دانش عنوان شده است. معتقدیم تمام معلمانی که به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند، شایستگی عمومی را دارند بنابراین در بحث رتبه‌بندی باید به شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای تأکید داشته باشیم. شایستگی‌های مهارتی به مسائلی همچون توانایی مدیریت کلاس درس، بهره‌گیری از روش‌های نوین و اکتشافی در آموزش و تبعیت از الگوهای برتر تدریس و توانایی تطبیق آموزش با نیازهای یکایک دانش‌آموزان اشاره دارد.
عابدینی گفت:‌برای رتبه‌بندی معلمان در مهر امسال چند شاخص که با وظایف حرفه‌ای آنها در ارتباط است، مدنظر است.
وی ادامه داد:‌ با اجرای طرح رتبه‌بندی و طبقه‌بندی معلمان در ۴ رتبه حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر حدود ۶۰۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه می‌شود که ۸۰ درصد معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی، میانگین افزایش حقوق یعنی ۳۰۰ هزار تومان را دریافت خواهند کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۷
ali 1382

دو هفته اول ماه هشتم

بهترین زمان شروع غذای کمکی در بچه های سالم پایان 6 ماهگی،یعنی ابتدای هفت ماهگی است و رعایت ترتیب مصرف در غذاهای کمکی از اهمیت خاصی برخوردار است که در مطلب قبل طبق جدول زیر توضیح داده شده است.

فرنی با آرد برنج هفته اول ماه هفتم
حریره بادام هفته دوم ماه هفتم
سوپ دو هفته آخر ماه هفتم

* در دو هفته اول ماه هشتم ضمن ادامه برنامه غذایی قبل، زرده

تخم مرغ به رژیم غذایی شیرخوار اضافه و دفعات تغذیه او 5 بار در روز می شود.

تخم مرغ را در آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید تا کاملاً سفت شود، سپس زرده سفت شده را از سفیده آن جدا کرده و روز اول به اندازه یک نخود از زرده تخم مرغ را در کمی آب جوشیده یا شیرمادر حل و نرم کرده، سپس به شیرخوار بدهید.هر روز صبح همراه با فرنی زرده تخم مرغ را اضافه کرده تا در مدت 10 روز به یک زرده کامل برسد. از آن به بعد می توانید هر روز نصف زرده تخم مرغ را همراه با 3 قاشق مرباخوری فرنی یا( حریره) به کودک بدهید  یا یک روز در میان یک زرده کامل تخم مرغ به او داده و روز بعد 5 تا6 قاشق مرباخوری فرنی یا حریره بادام داده شود.

* در این زمان کم کم می توان ازسبزی های نشاسته ای مثل سیب زمینی، کدو حلوایی و نخود فرنگی( نخود سبز) نیز به فاصله هر 3 روز به سوپ کودک اضافه کرد و دلیل آن این است که اگر کودک به سبزی خاصی بی علاقه است یا حساسیت دارد مادر متوجه شود . بهتر است غلظت سوپ به اندازه حلیم باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۱
ali 1382