تازه ها

طبقه بندی موضوعی

روش دم کردن قهوه اسپرسو

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۴۶ ق.ظ

در یک فرصت مناسب و بعد از یک غذای خوب اسپرسو بهترین نوشیدنی گرمِ که می‌شود به سراغش رفت. اگر که قهوه‌ی غلیظ و واقعی می‌خواهید باید سراغ اسپرسو بروید. اسپرسو یک قهوه‌ی اصیل ایتالیایی حساب می‌شود که دو تا سه برابر قهوه‌های دیگه کافئین دارد و حالا در همه دنیا جزء پرطرفدارترینهاست.

برای درست کردن یک فنجان اسپرسو باید دستگاه قهوه‌ساز مخصوص داشته باشید. مدلهای متفاوت دیجیتالی (و حتی قدیمی تر) از این دستگاه در بازار موجود است که هر کدام کارکرد خودش رو دارد. بخشی از این دستگاهها را می توانید در این صفحه ببینید. مدلِ اتوماتیک دستگاه قیمت بالاتری دارد و می‌تواند خیلی راحت و بی‌دردسـر برایتان یک فنجان اسپرسو درست کند. در مدلهای خانگی می‌توانید میزان اسپرسوی مورد نظرتان رو با چند تا کلید مشخص کنید و همینطور مشخص کنید قهوه غلیظ  strongمی‌خورید یا معمولی.

اصول کار دستگاه اسپرسو ساز این است که آبِ جوش را با فشار خیلی زیاد از بین دانه‌های قهوه‌های آسیاب شده ریز می‌گذراند. در بعضی مدلهای دستگاه، دانه‌های قهوه را به صورت درشت در دستگاه می‌ریزید و دستگاه عملیات آسیاب کردن را هم خودش برایتان انجام می‌دهد.

یک فنجان اسپرسو واقعی

 

یک فنجان اسپرسو در کافه مان:

اسپرسو

توضیح بیشتر: شاید دیده باشید بعضی از کافه‌ها و یا حرفه‌ای‌ها قبل از نوشیدن اسپرسو یه شات آبِ خنک می‌خورند؟ دلیلش اینِ است که می‌خواهند مزه‌ی دهنشان عوض شود و مزه‌ی اسپرسو رو با همه‌ی دل و جان حس کنند.
معمولا اسپرسو را مانند بسیاری از قهوه های دیگر بدون شکر و در صورت تمایل با یک شکلات کوچک می خورند.

تهیه اسپرسو روی اجاق گاز: با یک دستگاه اسپرسو ساز بیالیتی (بیالیتی اسم یک برند اسپرسو ساز است، بهتر است از اسم واقعی آن موکا اکسپرس برای این دستگاه استفاده کنیم) و مقداری قهوه مرغوب می توانید خودتان در منزل اسپرسو واقعی آماده کنید. لازم به توضیح نیست که کیفیت دستگاه اسپرسو ساز در تهیه قهوه بسیار موثر است، پس پیشنهاد می کنیم از یک نمونه خوب استفاده کنید و سراغ دستگاههای اسپرسو ساز چینی نروید! راهنمای تصویری تهیه قهوه با موکاپات را در این بخش ببینید.

منبع: http://wikidrink.info

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی